zaterdag 17 oktober 2015

Groot Klein Leed..


Ik koop voor dik 69 cent een rol vuilniszakken bij de Action. Twintig stuks in compacte verpakking. Nah, dat is niet duur, toch? Maar uiteindelijk kun je er dus niks mee. Zelfs een leeg kunststof bekertje flikker je zo door de bodem heen, zo dun en akelig van kwaliteit is dat spul. Je zou er ook shaggies mee kunnen draaien, dat idee een beetje. In feite gooi  je dingen op de grond, maar dan door een grijs stuk plastic heen.  Kost maar 69 cent en je hebt dan ook echt niks.
Ik schaf bij een gerenommeerd Zweeds bedrijf een lamp aan voor het plafond. Een plafonniere. Die onmogelijk te bevestigen is. Terwijl je het ornament tegen het plafond moet klemmen, moet je ook een clipje vasthouden waar dan een palletje ingedraaid dient te worden. Terwijl je je ook stugge electrakabels in een te klein houdertje moet steken. Dit is achteraf, wegens ruimtegebrek, onmogelijk. Betekent dus dat je op een huishoudtrappetje, met een schroefboormachine tussen de knieĆ«n geklemd, die lamp met je kin tegen het plafond gedrukt, dat palletje in dat clipje moet draaien. Lukt dus niet. Al word je honderd. Je hebt een man of vier nodig om dat ding op te hangen. En dan nog kijk je elkaar zo nu en dan even wanhopig aan.
Er zijn blikken groente met een clipje. Dan heb je geen blikopener meer nodig. Als je aan het clipje trekt breekt deze af en heb je een blikopener nodig. Men verkoopt jus de orange in zakjes. Met een rietje. Steek het rietje in het zakje en het sap loopt via je mouwen je zondagse pak in. Men verkoopt soep in de vorm van worsten. Serieus. Inclusief dezelfde manier van verpakken. Weet u wat er gebeurt als je daar je mes inzet? De gebruiksaanwijzing van  het rolgordijn wat ik onlangs kocht is geschreven door een Chinees. Een blinde. Die niet kan tekenen. En sowieso geen enkel idee heeft wat een rolgordijn eigenlijk is.
Als het lampje van de koplamp van mijn auto moet worden vervangen, moet dat via de achterklep, of zo. In elk geval red je het zelf niet en met die jongens van de Kwik-Fit maak je ook geen vrienden als je voor komt rijden. Mijn recent aangekochte SD-kaart zat dusdanig verpakt dat ik hem uiteindelijk met onverwoestbare verpakking en al aan de muur heb geschroefd. Kan ik er in elk geval zo nu en dan even naar kijken. Ik koop voor dik 69 cent een rol vuilniszakken bij de Action. Maar ik kan er niks mee. Want ik kan er dus al die andere zooi niet in kwijt. Het plastic is zelfs te dun om over de harses heen te trekken van fabrikanten die hun troep van inferieure kwaliteit vrijelijk aan de man mogen brengen. Soep verpakt als worsten. Sterf, hufters. Sterf.