donderdag 22 maart 2012

Volgt U Ons Een Beetje..?

Ik heb alles wat u zich maar kunt wensen. Ik heb zoveel geld dat ik met een gerust hart kan zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Zoals u weet is dat nu eenmaal louter een uitspraak van mensen die toch geld genoeg hebben. Anders zeg je dat niet. Zou dom en raar zijn. Omdat ik alles heb kan ik zeggen dat geld niet gelukkig maakt zoals een neger met een gerust hart kan pochen met het feit dat lengte er niet toe doet. Makkelijk lullen zegmaar, om in dit kader maar eens een leuke woordspeling te maken. En ik doe daar op mijn manier doodleuk aan mee. Gewoon, omdat het kan. Nee, sterker nog; omdat ik dat kan. Want ik heb nu eenmaal alles. In overvloed.

Ik heb een wagenpark voor de deur staan waar menig Audi dealer een erectie van zou krijgen. Een cabrio voor de dagen dat het mooi weer is, een zwarte voor als ik wat sombertjes ben, een knalroze om mijn dochtertje naar het kinderdagverblijf te brengen en zelfs een blauwe voor de maandag. En dit is natuurlijk nog maar een greep uit het totale assortiment. Ik heb een kast van een huis waarvan ik na vijf jaar nog steeds niet alle kamers heb gezien en omdat alle vrouwen nu eenmaal normen en waarden kennen waar wij mannen met de pet niet bij kunnen, heb ik sex met een frequentie die iedere arts voor onmogelijk dan wel ondoenlijk zou houden. Geld is macht. Macht is vrouwen. Zo zijn ze nu eenmaal. Stuk voor stuk en allemaal. Maar dat terzijde.

Ik heb alles wat menselijkwijs maar mogelijk is. Een topfunctie in het bedrijfsleven, maar inmiddels puur uit hobby en vermaak. Ik sta zo hoog op de maatschappelijke ladder dat u, daar ergens onder en mijlenver weg, mij niet eens meer kunt zien. Ik ben voor u die onbereikbare stip aan de horizon. Zoals u voor mij oogt als één van de miljoenen insecten, uiteengespat op een willekeurige voorruit van mijn talloze auto’s. Vergeef me overigens deze ietwat ongelukkige vergelijking. Het laatste wat ik zou willen is arrogant overkomen. Dat ik alles heb en u bent wie u bent is voor mij in elk geval nooit reden geweest op u neer te kijken. Moeilijk? Ja, natuurlijk. Maar u is het mij nu eenmaal waard moeite voor te doen.

Ik ben en heb alles wat u nooit zult krijgen. Maar er is één ding wat ik nog mis. Echt waar. Namelijk ‘Volgers’. Volgers van mijn Twitter account. Twitter is heel modern en cool moet u weten. Maar toch is gebleken dat maar weinig mensen mijn verrichtingen aldaar volgen. En dat is jammer. U kunt vanaf nu de kloof tussen alles en niets dichten door mij toe te voegen aan uw vrienden. Door een Volger te worden van het enige en echte Wakend Oog. Blijf op de hoogte van onze wijsheden en mis voortaan niets meer wat voor u van belang zou kunnen zijn. Ik heb alles al, maar u mis ik. Uiteraard meen ik dat uit de grond van mijn hart. Ik lul heus niet zomaar wat. Dicht de kloof tussen hen die alles hebben en u. Volg mij. Volg ons. Laten we vrienden zijn. Vanaf nu. Waag die klik. Doe die stap. Wij heten u in elk geval van harte welkom. Ik heb alles, maar ik wil u. We klikken! En volgen. Afgesproken?