donderdag 21 mei 2015

De Beoogde Perfectie..


Ik ben verdomd blij met mezelf. Op zich niet zo heel erg gek. Ik ben namelijk woest aantrekkelijk moet u weten. Dat zie ik als ik ’s morgens voor de spiegel mijzelf mijn spierballen toon. Dat zie ik als ik mij op gezette tijden, voor de nog veel grotere spiegel in de huiskamer, mij langzaam ontdoe van mijn kledij. Tegen de tijd dat ik mijn Zeeman-slip nonchalant over mijn schouder werp, zijn we al snel een kleine veertig minuten verder. Maar dan heb je ook wel wat. Dan heb je iets gezien, waar je op hebt gewacht.  Je hebt mannen die graag man zouden willen zijn. En heus hun best wel doen. En je hebt mannen zoals ik. Maar niet veel nee.
Ik neem eigenlijk iedere dag wel even de tijd om van mijzelf te genieten. Eerst kijken we elkaar even aan, mijn spiegelbeeld en ik. Knipogen naar elkaar. Ik streel opzichtig door mijn weelderige bos haar. Toon de spiegel mijn gezicht van zoveel mogelijk kanten gezien. Daarna ontdoe ik mij van mijn T-shirt. Ik streel mijn gebronsde torso. Daarna bekijk ik mijzelf. Vol trots. En een klein beetje ongeloof soms. Die schouders. Die buik met spieren van massief staal. Gecamoufleerd, verstopt. Als wasbord. Omdat bescheidenheid ook hen niet vreemd is. Maar perfect in vorm. Van six-packachtige proporties. Kogelvrij. Alleen echte mannen hebben buiken van staal.
En daarna. Mijn God, daarna. Wulps in de spiegel kijkend ontdoe ik mij van mijn laatste kledij. Tergend langzaam. En kijk dat! Zelfs in slappe toestand haal ik het landelijk gemiddelde qua lengte al fors omhoog. Maar als ik mijzelf maar lang genoeg aankijk is die toestand natuurlijk maar van korte duur. En dan heb je het dus echt ergens over. In erectiele toestand sla ik zonder moeite het zijruitje van je Mercedes-Benz aan diggelen. Nonchalant, terwijl ik langsfiets. Reken zelf maar uit hoeveel lengte en kilo pure mannelijkheid daar voor nodig is. Ik ben verdomd blij met mezelf. Maar begrijp alleen niet waarom niet iedereen ziet, wat ik zelf graag zou zien.