zaterdag 13 februari 2016

Lieve Valentijn..

Morgen is het Valentijnsdag. Ik heb daar wel wat mee. Ik doe op dit blogje soms misschien een beetje lomp en onbehouwen, maar uiteindelijk is dat natuurlijk allemaal grootspraak. Want ik heb iets met liefde. Ik vind het mooi en geef mij er graag aan over. En natuurlijk kent het pad der liefde niet zelden de nodige obstakels. Maar die neem ik. Gracieus en manmoedig. Soms, als het mooi weer is, ren ik naakt door groene weiden, de steel van een paardenbloem tussen mijn gebit geklemd. Ik denk aan haar en huppel mijn huppels. Als een sierlijk hert. Omdat het soms gewoon niet mogelijk is om liefde in woorden uit te drukken. Dan moet je het laten zien. Al die prachtige gevoelens, die wirwar van overdonderende emoties. Ik ren, ik lach, ik leef. Want ik ben verliefd.

Morgen is het Valentijnsdag en toevallig ook de dag dat het precies drie jaar geleden is dat ik mijn eerste straatverbod opliep. Ineens mocht ik niet meer bij haar door de brievenbus zeiken, ontlasting op de ramen smeren en andere uitingen van intense gevoelens in de lak van haar auto krassen. Ik heb het daar best nog wel moeilijk mee gehad. Van de week was er nogal ophef omdat er bij een voetbalwedstrijd een pop werd opgehangen van één van de spelers. Dat deed me denken aan die keer dat ik een aantal van die poppen bij haar aan de boeidelen had gespijkerd. Keurig haar naam, die van haar man en de kinderen in de kledij geborduurd. Dit laatste rekende de rechter mij behoorlijk zwaar aan. Ook een vrouw trouwens. Niet helemaal eerlijk dus.


Maar dit jaar is alles anders. Ik heb liefde gevonden. En dit keer is het die van mijn leven. Valentijnsdag is niet meer de dag dat ik terugdenk aan alle nare dingen die zijn voorgevallen. Ik was fout, had dingen anders moeten doen. Klopt. Maar vanaf dit jaar is het ook mijn dag. Ik doe weer mee. Ik heb chocolade gekocht. En bloemen. Ik weet weer hoe het is om iemand lief te hebben. Om van iemand te houden. Weet u dat ik al weken uitkijk naar de dag van morgen? Dat ik al tijdenlang bezig ben met allerlei voorbereidingen? Morgen wordt mijn dag. En die van haar. Want ik ben erachter gekomen hoe ze heet, waar ze woont en welke auto van haar is. Welkom in mijn leven liefje. Ik ga je een Valentijnsdag bezorgen die je nooit zult vergeten. Ik hou van je. En jij straks ook van mij.