dinsdag 24 juli 2012

De Geruite Gruwel.. *En Zwaait*


Zo. Wij zijn er even twee weken van tussen. Vakantie, u weet wel. Dit keer reizen wij af naar één of andere Turkse paupertoeristenplek. Schijnt zelfs een zogenaamde badplaats te zijn. Hoorden wij best van op. Turkije is namelijk best wel kudt. Anders zaten die gasten tenslotte niet allemaal hier, laten we eerlijk zijn. Maar ze hebben dus blijkbaar wel een badplaats. Jammer. Badplaatsen zijn namelijk ook kudt. Liggen allemaal veel te dikke gasten langs het water in badpakken of zwembroeken. Niet om aan te zien. Maar toch kijk je. Net als bij een vreselijk verkeersongeluk. Je weet dat je het niet wilt zien, maar toch is het onmogelijk de andere kant op te kijken. Zijn die duistere dingetjes in het brein van den mens. Kunnen we niks aan doen. De komende weken zit ik dus ’s avonds in een goedkope hotelkamer, zwaar bezweet, impotent te zijn en de slaap niet kunnen vattend, omdat ik al dat menselijk leed in de vorm van roodverbrand vlees niet uit mijn hoofd kan zetten. Maar goed, het is vakantie.
Waar wij heen gaan schijnen velen van u ook heen te gaan. Dit is een voorzichtige manier om te zeggen dat het er zal wemelen van de Tokkies. Schreeuwende Nederlanders met grote bek en na drie biertjes al helemaal in de war. Vadsige geblondeerde wijven die met nare stem hun eisen neerleggen bij hun stratenmakers vriendje, die zich op zijn beurt moet laten gelden bij de receptie van het hotel of de desbetreffende ober op één of ander terras. Lollige jongeren -die dusdanig zwakzinnig zijn dat het op zich een wonder is dat ze zonder begeleiding op vakantie mogen- die anno 2012 nog steeds denken dat je echt helemaal de toffe peer bent als je je broek laat zakken zodat iemand een foto kan maken van je lelijke harige reedt. Leuk voor op Facebook. Of zo. Ik weet ook niet precies wat er in die laatste paar, hele kleine, nog werkende hersencellen van dit soort lieden omgaat.
Maar wat ik de komende twee weken vooral veel zal gaan zien zijn mannen in geruite korte broeken. Die zag ik hier namelijk de laatste tijd ook al verdomd veel. Is helemaal in blijkbaar. De rest zal me een zorg zijn, maar of ik dat daar ook aankan zal nog even moeten blijken. In mijn optiek horen mannen namelijk niet rond te lopen in korte broeken met geblokt motief. Zelden heb ik iets gezien wat nog lelijker is dan dat. In zo’n gruwelijk lelijk stuk textiel gehesen, sterft direct elk stukje mannelijkheid. Sterker; Je hebt mannen. Je hebt vrouwen. En je hebt volk wat geruite korte broeken draagt. Nee, nóg sterker; Ik zou me liever bikkelhard, en urenlang, anaal laten nemen door voltallige chapter van de plaatselijke motorclub, dan dat ik ooit een geblokt cq. geruite korte broek zou dragen. Maar goed, ik dwaal wat af. Wij zijn even twee weken weg. Naar Turkije. Lekker genieten. Tot later. De sleutel ligt onder de mat.