donderdag 5 juli 2012

De Aankondiging.. (01)


Toen ik laatst een betoog schreef dat dit blog zijn langste tijd had gehad waren de reacties hartverwarmend. De ‘God-o-God’s-Eindelijk’ en de ‘man-man-man’s-Het-zal-godver-een-keer-tijd-worden’ waren niet van de lucht. Het is fijn dat zoveel mensen achter je staan als je een beslissing neemt. Iedereen wil graag horen dat hij op de goede weg is. En wie ben ik dan om van dit gegeven af te wijken? Het sterkt je in wat je doet. Het geeft moed, het geeft kracht. Bij deze dus mijn dank voor al van dit soort reacties. Deed me goed. Mag u gerust weten. Het vervelende echter van mijn karakter -kan ik dus niks aan doen- is dat als veel mensen beamen wat ik zeg, er altijd een gevoel van twijfel ontstaat. Gewoon, omdat ik nu eenmaal niet graag doe wat anderen willen.
Klopt, dat is de rode draad die door mijn leven loopt en die altijd goed geweest is voor een hoop ellende en chaos. Want niet willen doen wat anderen willen kan nu eenmaal niet goed gaan. Niet lang althans. Denk enkel maar aan de relationele sfeer, waarin je nu eenmaal van alles moet. Maar ook iets eenvoudigs als rekeningen betaal ik minimaal twee weken na het verstrijken van de betalingstermijn, maximumsnelheden gelden niet voor mij, ik trek een biertje open na het verwijt dat ik teveel zou drinken en ga sowieso overal tegenin en ben het principieel nooit met iemand eens. Als ik al naar de mening van iemand zou luisteren natuurlijk. Komt bijna nooit voor. En als iemand me dan eens toeschreeuwt dat ik nu eindelijk eens een keer moet luisteren stop ik mijn vingers in mijn oren en roep heel hard ‘Hoorniks, hoorniks’. Samengevat; ik ben een eigenwijze klootzak. Een naar ventje eigenlijk.
Blij verrast was ik dan ook toen ik een mailtje kreeg van iemand die mij vroeg hem het verhaal over De Keukenla te mailen. Een dertiendelig akelig betoog over een man die een nare dood sterft middels een keukenla. Ik heb dit een jaar of drie geleden geschreven en heeft destijds ook op dit blog gestaan. Als iemand mij vraagt dit te mailen doe ik dat natuurlijk niet. Gewoon, daarom niet. Maar het leek me dus wel een aardig idee het gewoon nog een keer te plaatsen. Iedere dag een deel en we zijn gewoon weer twee weken verder. Mooi toch? En die lieden maar zitten wachten tot de boel hier definitief op zwart gaat. Nah, nog even niet dus. En tegen die tijd heb ik vast wel weer iets anders gevonden de boel te rekken. Want als men mij weg wil hebben blijf ik. Weg ben ik als men mij vraagt te blijven. Het leven is niet zo moeilijk. Echt niet. Dat is slechts wat ik er van maak. Tot u dienst. Altijd.