zondag 29 juli 2012

Het Facebook Tuig..


Weet u waar ik een tyfushekel aan heb? Doe daar trouwens maar geen antwoord op geven. Het was meer een opening er nu even een specifieke groep uit te lichten. Een kudde lieden waar iedereen last van heeft. Waartegen niemand iets lijkt te willen ondernemen. Ik heb  -net als u dus, kan niet missen- een pleurishekel aan al dat gajes wat spelletjes denkt te moeten spelen via Facebook. Wat een ziek en fantasieloos volk is dat zeg. Man man man, het is omdat je er dagelijks mee van doen hebt anders zou je het niet eens geloven. Ik gun een ieder zijn of haar vrijheden, maar de pest is dat dit soort tuig zich voortdurend blijft ontpoppen als storend, lastig en vooral opdringerig. En er is geen ontkomen aan. Ik kom inmiddels om in de uitnodigingen om god mag weten wat voor soort randdebiel kudtspel mee te komen spelen. En welke instellingen binnen Facebook je ook probeert, vroeg of laat overwint het spelspelend tuig met hun ziekelijke hang naar aandacht. Kan blijkbaar geen instelling tegenop.
Jammer is dat. Ik zou mijzelf niet direct als erg sociaal willen classificeren, maar sommige social media zijn echt helemaal zo gek nog niet. Je volgt een beetje waar men mee bezig is. Kunt waardering hebben voor prachtige foto’s die geplaatst zijn of men maakt eens een gebbetje. Leuk toch? Niks mis mee. Ik heb geen tijd (en als ik het had deed ik het niet) om al die mensen te bellen en te mailen om ze te vragen hoe het met ze gaat en wat ze tegenwoordig allemaal doen. Leuk dus dat er een podium is waar je dat allemaal kunt volgen zonder al te veel moeite. Bedoel, het is inmiddels 2012. Het jaar waarin de dingen nu eenmaal anders gaan dan pak em beet een jaar of twintig terug. Behalve enkele zieke geesten die puur uit nieuwsgierigheid van profiel naar profiel hoppen, en wie geen enkele reactie of ‘like’ ontgaat, zie ik dus allemaal niet zo heel veel problemen. Maar wel dus in de zwakzinnigheid van spelletjes spelende halfjes. Dat stoort mij echt.
Weet u hoe groots het internet is? Weet u wat daar allemaal te vinden is? U bent slechts een aantal muisklikken verwijderd van het opdoen van kennis en kunde. Bevestig meningen of heb juist het lef deze te ontkrachten. Lees en leer. Ontwikkel jezelf en doe ervaringen op van overal ter wereld. Het internet is een ongekende bron van alles wat je ooit al eens had willen weten. Alle wetenswaardigheden binnen handbereik. Mooi toch? En toch speel je spelletjes. Hele domme nietszeggende kudtspelletjes zelfs. Prima, dom doen is een keuze. Maar wel de jouwe. Val me daarmee dus niet lastig. Ben ik daarom te beroerd u de helpende hand te reiken? Nee. Dus mijn advies; Na het checken van wat de mensen die wel een leven hebben allemaal op Facebook doen, direct de boel afsluiten. U weet wel, dat kruisje rechtsboven in de hoek van uw beeld. Pas daarna lekker domme spelletjes gaan lopen doen. Er zijn vast wel sites voor mensen van uw kaliber. Tief op of ga gewoon dood, Facebook verpestende horken. En maak van het raden naar mijn voorkeur hoe het u verder vergaat trouwens maar wel een spelletje. Gaat u vast punten mee pakken.